Kundservice

Kundservice

Kundservice

Att flytta in i en bostad från Credentia ska vara lätt och bekymmerslöst. Men som med allt nytt kan fel uppstå som behöver åtgärdas. Här hittar du all information om vem du ska kontakta och hur. När vi mottagit din felanmälan kontaktar vi dig för att boka in ett servicebesök eller för att ge mer information, det är därför viktigt att du anger din bostadsrättsförening, lägenhetsnummer, namn och kontaktuppgifter för att vi ska kunna hantera ditt ärende så snabbt som möjligt.

Hur gör jag min felanmälan?

Vem som ska ta emot er felanmälan beror på vilket typ av fel som uppstått.

  • Vitvaror: vid fel på vitvaror kontaktar du din vitvaruleverantör direkt. Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon och produktnummer.
  •  
  • TV, telefoni & internet: Om ni får problem med TV- telefoni- eller internetanslutning kontaktar ni er tjänsteleverantör.
  •  
  • Hiss: Vid fel på hissen, kontakta din hissleverantör.
  •  
  • Övriga fel: Vid övriga fel under garantitiden:
    • Om din bostad är producerad till och med 2021: kontakta Credentias kundservice via nedan kontaktformulär.
    • Om din bostad är producerad från och med 2022: Gör din felanmälan i Boportalen.
  •  
  • Jour: Vid akuta jourfall utöver ordinarie arbetstid kontaktar ni Sweax journummer.  Jour bör endast kontaktas vid akuta tillfällen, till exempel vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage) eller vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid. Observera att jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om ni själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir ni betalningsskyldig.
Hur gör jag min felanmälan?

Boportalen

Om din nya bostad är färdigställd under 2022 eller senare gör du din felanmälan via boportalen. Dina inloggningsuppgifter till boportalen är samma som när du tidigare gjorde dina tillval. Klicka på knappen nedan för att komma till boportalen, där kan du även ta fram ett nytt lösenord om du glömt ditt gamla.

Boportalen

Gör din felanmälan

Om du har något tekniskt problem i din nya bostad gör du din felanmälan här. Om din nya bostad är färdigställd under 2022 eller senare gör du din felanmälan via boportalen.

    FELANMÄLAN